BORSUKI - położona na Bugiem wieś na terenie Parku Krajobrazowego „Podlaski Przełom Bugu” .

Na skraju miejscowości stoi przepiękny dwór - Dwór Zaścianek. Jest to przewieziony i przebudowany dom po szkole podstawowej ze wsi Próchenki.

obraz13

Ela i Zbyszek Aftarukowie stworzyli miejsce z rodzinną atmosferą i smaczną regionalną kuchnią. Gospodarze przywiązują szczególną wagę do zdrowej i lokalnej żywności. Większość produktów wyrabiana jest na terenie Dworu. Chleb na zakwasie, wędzone wędliny, pieczone pasztety, nalewki... i wiele, wiele innych pyszności. Na koniec dnia seans w ruskiej bani - relaks dla duszy i ciała.

obraz3

obraz2

Sobotnie popołudnie spędziliśmy dzięki uprzejmości Wiesi i Marka w Borsukach uczestnicząc w przygotowaniu od podstaw sękacza.

Więcej tutaj: SĘKACZ

obraz11

Weekend ma jedna wadę - jest krótki... ale mimo to udało nam się w niedzielę zrobić szybką wycieczkę po okolicy.

Pierwszą atrakcją była przeprawa promowa przez rzekę Bug, Mielnik - Zabuże.
Przeprawić można zarówno osoby jak i samochody osobowe, na pokładzie zmieści się nawet czterdzieści osób i dwa samochody . Prom napędzany jest siłą rąk dwuosobowej załogi.

obraz10

Kolejnym przystankiem była Święta Góra Grabarka, miejsce, gdzie od stu­leci podążają prawosławni pielgrzymi. Uznawana jest za najważniejsze miejsce kultu religii prawosławnej w Polsce. Cerkiew na szczycie wzgórza otaczają tysiące drewnianych i metalowych krzyży wotywnych. Ludzie przynoszą krzyże od 1710r z modlitwą o pomoc w różnych trudnych sytuacjach życiowych oraz dziękczynnie.

obraz8
obraz7

obraz6

Po zwiedzeniu Grabarki udaliśmy się do Koterki , malowniczo usytuowanej w środku lasu , tuż przy granicy z Białorusią.
Koterka to cerkiew, która powstała na miejscu objawienia się Matki Boskiej mieszkance pobliskiej wsi. Obok cerkwi znajduje się studzienka ze źródlaną wodą, która ma podobno uzdrawiającą moc.

obraz9

Wycieczkę zakończyliśmy w Stadninie Koni w Janowie Podlaskim.

obraz12
obraz11

obraz1

Późnym popołudniem wróciliśmy do Borsuk, gdzie czekała na nas przepyszna kolacja. Poczęstowano nas między innymi zupą dyniową z dodatkiem pomarańczy i dostaliśmy przepis! Zupa krem z dyni

obraz4

Serdeczne podziękowania dla Eli i Zbyszka, za gościnę, za atmosferę, za poznanie nas z Wiesią i Markiem, z którymi upiekliśmy sękacza.

Dziękujemy za zakwas na chleb ;-)

Borsuki - Dwór Zaścianek - tutaj się wypoczywa, tutaj się WRACA!