SMAKI GDAŃSKA W JEDEN DZIEŃ

Gdańsk to miasto wyjątkowe, wyraziste, z ponadtysiącletnią historią. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, aby zwiedzić wszystkie jego zakątki. Ale nawet w tak krótkim czasie miasto może dostarczyć mnóstwo wrażeń, zarówno wzrokowych, jak i smakowych.

Przewodnik kulinarny SMAKI GDAŃSKA pomógł nam w wyborze miejsca na obiad i kolację. Wybór restauracji dostosowaliśmy do naszych preferencji smakowych, ale również do usytuowania ich na szlaku naszego zwiedzania.

Pierwsza restauracja, którą odwiedziliśmy to ZAFISHOWANI, ryby, ryby i jeszcze raz ryby. Szef kuchni Daniel Chrzanowski dba o jakość, smak i wygląd potrawy. Kelner opiekował się nami przez cały posiłek i cierpliwie odpowiadał na naszych tysiąc męczących pytań o potrawy :-)

Po posiłku spacer po mieście i zaskoczenie, bo okazało się, że na Targu Węglowym usytuował się Jarmark Bożonarodzeniowy. No i po zwiedzaniu miasta ;-) Kolorowe ozdoby, wenecka karuzela, lodowisko i olbrzymie koło widokowe AmberSky. Świąteczny klimat, bajkowa sceneria i dźwięk kolęd, to wszystko wciągnęło nas, jak małe dzieci. Czas tak szybko zleciał, że zapomnieliśmy o naszych planach :-)

Na zakończenie dnia wieczorny spacer  po starym mieście i krótka wizyta u BASI RITZ , zwyciężczyni pierwszej edycji programu MasterChef. Z okien restauracji klimatyczny widok na Gdańskiego Żurawia. Sympatyczna i kompetentna obsługa, a że byliśmy prawie ostatnimi gośćmi, mogliśmy odbyć miłą pogawędkę z Basią, właścicielką, która na pożegnanie poczęstowała nas domową nalewką.

Zostawiliśmy niestety mnóstwo nie odkrytych tajemnic smaków, smaków Gdańska. Mamy wielki niedosyt, ale za to pretekst , żeby tu wrócić :-)

Kategorie

Z PODRÓŻYPolska

Zobacz również

Weihnachtsmarkt - Bożonarodzeniowy Jarmark w Rostocku

weihnachtsmarkt-bozonarodzeniowy-jarmark-w-rostocku

Śledzie z rodzynkami czerwonym pieprzem i limonką

sledzie-z-rodzynkami-czerwonym-pieprzem-i-limonka

Krokiety z kapustą i grzybami. Przepis na piwne naleśniki

krokiety-z-kapusta-i-grzybami-przepis-na-piwne-nalesniki

Pierniczki na gryczanym miodzie i ciemnym piwie